Tuesday, March 29, 2011

Facem ce trebuie sau ce vrem?

                 In primul rand societatea ne condiţionează să facem lucruri impuse. De exemplu cand eram mica , la gradinita, educatoarea ne-a pus sa facem o floare.Spusese ca trebuie sa facem o floare rosie cu tulpina verde. Atunci m-am intrebat de ce e nevoie sa facem o floare asa urata, si m-am gandit sa o fac cum imi place mie. Bineinteles ca educatoarea nu a fost multumita. Mai tarziu, in scoala, profesorii m-au gasit creativa si mi-au propus sa lucrez la un scenariu despre o tema care mi-o daduse ei. Desigur ca am schimbat de mai multe ori scenariul pentru ca nu era pe placul acestora ,asta datorita faptului ca nu aveam nevoie sa-mi exprim propria opinie. Paradoxul este că, atunci când eşti tu însuţi, fără a încerca să imiţi succesul, atunci eşti şi cel mai original EŞTI şi cel mai creativ. Aceasta creativitate naturală nu poate fi învăţată – este acolo de când te-ai născut.Nu trebuie sa ne construim idealurile dup ace este important altor personae,doar noi putem sti ce e mai bine pentru noi.
     Noi nu facem ce ne place,facem ce trebuie. Daca suntem constienti de acest lucru si continuam sa il facem ,inseamna ca ne este frica de consecinte. Lucrurile facute din placere sunt lucruri care exceleaza.       

De cate ori nu ati auzit :
 “Trebuie sa ma angajez acolo pentru ca se castiga bine”
-in primul rand degeaba te angajezi tu undeva unde se castiga bine daca nu esti incantat de ceea ce faci;cel mai important lucru pe care poti sa il faci este sa iti alegi constient si de buna voie sa faci  ceea ce esti pasionat. Dar, daca ai un job care te incanta, te va tine treaz toata noaptea, si te va face sa te simti implinit, vei face mai mult si astfel vei castiga bani buni.Da…exista posibilitatea ca banii sa fie o incantare pentru care sa muncesti indiferent ce ceea ce faci,dar pana cand?
Sau…
”Nu am voie sa mananc asta ,pentru ca tin post”
-nu,nu e post atunci cand poftesti la alimente interzise. De cate ori ati zis :”azi chiar nu am chef sa mananc carne,oua,lapte,chiar nu am chef”.Never,right? Daca facem ceva silit e aievea.
Si altele…

Stiu ca uneori am facut unele lucruri prostesti pentru ca mi-am impus sa fac asta. So what? Eram constienta de la inceput de ceea ce putea urma,desi nu eram sigura,dar stiam ca am facut lucrurile astea pentru ca asa am vrut eu, pentru ca mi-am dorit asta. M-am gandit de zece mii de ori inainte de a face-o si am gasit zece mii de aspecte negative,dar tot am facut-o. M-am simtit mult mai bine decat daca nu as fi facut-o. De pierzi, de castigi, de iubesti, de suferi, de speri, de plangi ori razi ….traiesti! Nu mai are sens de e bine sau rau,conteaza ca e. Nu mi-a fost niciodata frica sa traiesc cum vreau eu.

1 comment:

  1. Dreptatea poate sa ne avertizeze asupra ceea ce este bine sa evitam; insa doar inima ne spune ceea ce este mai potrivit sa facem

    ReplyDelete

Voi spuneti ca: